Igen, tudom, a POS-ek nem a legtrendibb dolognak számítanak a reklámszakmában, annak ellenére, hogy nagyon sok hazai ügynökség utazik ebben, sőt a BTL-ügynökségek javát ezek tartják el. Egyik kolléganőm a minap ellátogatott a düsseldorfi Euroshop Kereskedelmi Vásárra, ahol meglepően innovatív bolti termékmegjelenítéseket mutattak be. Igaz ugyan, hogy ezek a megoldások a korábbi évekhez képest technikai újításban nem erősek, mégis frissek, ezért néhányat ezek közül közzéteszek. Érdemes megnézni őket!
Dreamoc from Faceliftblog on Vimeo.
A fenti videóban egy olyan 3D-s megoldást láthatunk, amely a hologramos és videós displayt "keveri". Ezt leginkább bemutatótermekbe, vásárokba, kiállításokra, múzeumokba ajánlják. De ne számítsunk tömeges megjelenésre, már csak a magas költségei miatt sem.
Felejtsük el az izzócserét!
A szakmában gyakran találkozunk azzal a problémával, hogy a boltokban hagyott POS-eket nincs, aki karban tartsa, gondoljunk csak egy szimpla izzócserére. A modern LED-es megoldás ezt küszöböli ki, ráadásul kevesebbet is fogyaszt:
A 3D-s vákuumszívott műanyag Nugat-Európában 3 évig volt sláger, egészen tavalyig. Elég bonyolult és drága, helyette egyszerübb megoldásként sok helyen csak stancolt kartonnal helyettesítik. Mellette látható a Gillette shelf stopper, amit egy elemekkel hajtott kis motor működtet. Belül levegőt fújnak, az pörgeti a terméket a "levegőben".
A papír displayeknek változatlan sikerük van. Ez főleg a kedvező árnak köszönhető. A másik előnye a papírnak, hogy ha vége a kampánynak, ki tudják dobni, nem kell gondoskodni az elszállításáról, illetve tárolásáról. Hátránya viszont, hogy a helyszínen általában nehezebb összerakni, mint a műanyag társait.
A középen látható műanyag Eucerin display egy fürdőszobarészletet ábrázol. A jobb oldalon lévő shelf talkerben egy kis monitor van beépitve. Ezen lehet futtatni a TVC-t, vagy akár a termék használatát segitő kisfilmet is.
Ez az installáció pedig azt mutatja be, hogy mennyire változatosan lehet elhelyezni a különböző fényforrásokat: