Gerillareklámot készíteni azért nagy kihívás, mert nehezebb a megrendelő által megadott üzenetre szabni a reklámot, mint egy hagyományos promóció esetén. Ráadásul összetettebb gondolkodásmódot igényel a kitalálója részéről, hiszen nem a már meglévő kereteken belül kell mozogni, hanem át kell értelmezni, máshogyan kell használni bizonyos felületeket.
Az amszterdami N=5 nevű reklámügynökségnek ez sikerült. A megrendelő a Mercedes Benz volt, a fogyasztók felé küldött üzenet pedig az, hogy bizony a Mercedes kisteherautók nem olyan drágák, mint amilyen drágának sokan gondolják. Az amszterdami kollégák feladtak egy kamu Renault kisteherautó hirdetést az egyik online autós szájton, de az eladni kívánt kocsi mellett ott virított egy Mercedes is, pontosan úgy, hogy az oldalán látszódjon az ára. Amikor valaki felhívta a Renault-s hirdetéshez megadott telefonszámot, egy ideges autókereskedő hangját hallotta, aki kiakad, hogy biztos az olcsó Mercedes miatt hívják megint. Ha e-mailt küldtek, hasonló volt a reakció.
Íme a videó: