Közismert márkák logóinak „történelmét” mutatta be a Best Ad blog. Az összeállításból kitűnik, hogy a logók az évek során általában egyszerűsödtek. Nem véletlenül: ami egyszerű, az könnyebben megjegyezhető, azaz működik. Nézzük, miért!
Az egyszerű logók erőt és tartósságot kommunikálnak.Sok cégtulaj úgy áll hozzá a logótervezéshez, hogy nem veszi figyelembe azt az üzenetet, amit a cég a célcsoportjának kíván közvetíteni. Helyette olyan dolgokra fókuszálnak, amelyek szépek, divatosok. Csakhogy ezek könnyen idejétmúlttá válhatnak néhány éven belül. Látható, hogy a világ legnagyobb cégeinek logóira ez nem igaz, hiszen hosszú évek, évtizedek alatt alig-alig változtak (lásd. Pepsi , Sony , Lego, Ford, Kodak, Mercedes).
A logótervezésnél az is nagyon fontos szempont, hogy a kész logó könnyen adoptálható legyen a különböző médiumokba. Ez persze nagyban függ attól is, hogy hol akarjuk azt használni. Jó példák az alkalmazkodni képes logókra a Nike, Sony, Lego, IBM védjegyei. Fontos az is, hogy logót azonnal felismerjék. Az egyszerűség itt is nyerő, elég csak megnéznünk az Apple vagy Nike „jeleit”.
Persze az egyszerűségnek hátránya is van: nehezebb megjegyezni a védjegyet. Ráadásul minél egyszerűbb a dizájn, annál nehezebb megkülönböztetni a többitől. Általánosságban megfigyelhető, hogy a kezdetben többszavas logók idővel egyre kevesebb szöveggel futnak, mindez leginkább az Alfa Romeo, a Ford és a Nokia védjegyein figyelhető meg. Na, de a sok duma helyett végre lássuk a Best Ad blog gyűjteményeit.Érdemes megnézni, mely logók változtak az idők során a legtöbbet, s melyek a legkevesebbet. Íme: