Emlékeztek arra az időkre, amikor még ingyen volt a víz? Az emberek őrültnek nézték volna azt, aki ingyen is elérhető terméket árul. Most meg palackozott vizet veszünk.
Még ha a víz íze nem is különbözik, a csomagolás vonzza a szemet. Egy halom márka megtalálható a piacon, víz a gleccserekből, a hegyekből, forrásból, kanálisból. Manapság az emberek életét átszövik a különböző fajta italok. Csak nézd meg egy átlagos napod: a reggelt teával, kávéval vagy dzsúzzal indítod, ebédre szódát kérsz, majd este a vacsorához bort választasz, végül a napot egy kis ásványvízzel zárod. Az italcsomagolás piaca szélesedik. Egyre több cég jön ki új italokkal és egyre több dizájner rukkol elő fantasztikus csomagolásokkal.
Egy termék a csomagolása által válhat kedvencé, de egy rossz csomagolás a jó terméket is tönkre teheti. A következő válogatás olyan mestermunkákat mutat be, amelyek nem csak a vásárlót vonzzák, hanem versenytársaik közül is kiemelkednek.
Sajnos a magyar piac fényévekre van ezektől. A dzsúzok csomagolásán általában ötlettelenül mindössze egy nagy halom gyümölcs van, ronda tipóval, tejes dobozaink elcsépelten tehénfoltosak, a borcímkéink meg ügyesen pozícionálják lejjebb borainkat. Állítólag egyes New York-i éttermekben a jó minőségű és közkedvelt magyar borokat a pincérek áttöltik egy másik palackba, mielőtt kiviszik a vendégeknek, annyira ronda a címkéjük.
Ha valaki talál szép magyar ital-csomagolást, küldje el nekem a faceliftblog@gmail.com-ra. S akkor nézzük a válogatást: