HTML

2011.04.13. 10:05

50 fantasztikus italcsomagolás dizájn

Emlékeztek arra az időkre, amikor még ingyen volt a víz? Az emberek őrültnek nézték volna azt, aki ingyen is elérhető terméket árul. Most meg palackozott vizet veszünk.

Még ha a víz íze nem is különbözik, a csomagolás vonzza a szemet. Egy halom márka megtalálható a piacon, víz a gleccserekből, a hegyekből, forrásból, kanálisból. Manapság az emberek életét átszövik a különböző fajta italok. Csak nézd meg egy átlagos napod: a reggelt teával, kávéval vagy dzsúzzal indítod, ebédre szódát kérsz, majd este a vacsorához bort választasz, végül a napot egy kis ásványvízzel zárod. Az italcsomagolás piaca szélesedik. Egyre több cég jön ki új italokkal és egyre több dizájner rukkol elő fantasztikus csomagolásokkal.

Egy termék a csomagolása által válhat kedvencé, de egy rossz csomagolás a jó terméket is tönkre teheti. A következő válogatás olyan mestermunkákat mutat be, amelyek nem csak a vásárlót vonzzák, hanem versenytársaik közül is kiemelkednek.

Sajnos a magyar piac fényévekre van ezektől. A dzsúzok csomagolásán általában ötlettelenül mindössze egy nagy halom gyümölcs van, ronda tipóval, tejes dobozaink elcsépelten tehénfoltosak, a borcímkéink meg ügyesen pozícionálják lejjebb borainkat. Állítólag egyes New York-i éttermekben a jó minőségű és közkedvelt magyar borokat a pincérek áttöltik egy másik palackba, mielőtt kiviszik a vendégeknek, annyira ronda a címkéjük.

Ha valaki talál szép magyar ital-csomagolást, küldje el nekem a faceliftblog@gmail.com-ra. S akkor nézzük a válogatást:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://facelift.blog.hu/api/trackback/id/tr852821614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Varjúdombi mesék 2011.04.13. 11:30:02

Indít a cikk,hogy ingyenes volt a víz.Most is az.elég szomorú,hogy fizetünk sokszor ott is a vízért,ahol nem kéne,mert nem rossz minőségű a csapvíz,Európa legjobb vizeivel rendelkezünk,hála a medencének,ami a fürdőinket is okozza.gáz,hogy PET-palackos vizeket iszunk,károsítva a környezetet ezzel orrba-szájba,pusztán egészségi megfontolásból,holott az ásványi anyag tartalom szinte semmi,s gáz,hogy nincs betétdíjas környezetkmélő csomagolás ma Magyarországon.xar,hogy csomagolás és marketing alapján döntenek a belbecsről emberek,lásd kóla,ami a világ egyik legnyagyobb lehúzása(többszáz forint cukros szódáért)se nem egészséges,se nem környezetbarát,s semmi nem indokolja a fogyasztását(jah de:édes),para,hogy a cikk szerzője jónak tartja,hogy aszerint választunk a tejek,gyümölcsitalok közül,milyen csicsás a külleme(a tej nem attól rosszabb a másiknál,hogy bocimintás akülseje,mintahogy a gyümölcslé és gyümölcslé között sem ennek kéne lennie a mércének),az meg minősíthetetlen,hogy "állítólagoknak" helye van(magyar bor NewYorkban,ugyan már,semmivel sem roszabbak,mint a külhoni palackos borok,már ha van egyáltalán ott)egy cikkben,ez a piaci kofáknál elmegy(álltólag xy így-úgy),állítólagokat mindenki tud írni.S hogy a magyar piac ettől lenne fényévektől?Ez lenne a trend?Ha valaki aszerint választja ki mit iszik/eszik meg,melyiknek szebb a csomagolása,azt csak szánni tudom.

thinkEdem 2011.04.13. 12:02:01

@Varjúdombi mesék: Ha már a pontosságot rovod fel: nekünk legutóbb a közüzemi számlán fel volt tüntetve a csapvíz ára, hol laksz, hogy ti nem fizettek érte? (Jó, elhanyagolható egy pohár csapvíz ára, de attól még kell érte fizetni.) (A pet palackos résszel egyetértek.)

De ugyanígy gáz az is, hogy kiment a forgalomból a régi jó szódásszifon, a hozzávaló patronokkal.

Egyébként én a cikkben sehol nem láttam egyetlen mondatot sem arról, hogy a szerző jónak tartja, hogy csomagolás alapján választunk, csupán tényként közli azt, és ráadásul ebben igaza is van, még ha ez nem is tudatos az emberek nagy részénél. Azt sem írta, hogy a külcsíntől jobb lenne a tartalom... :) És azt sem mondta, hogy a magyar bor rosszabb a külhoninál, csupán azt, hogy a magyar borok CÍMKÉZÉSE kevésbé vállalható. Állítólag.

Az utolsó mondatoddal viszont nagyon nem értek egyet. Nincs ebben semmi szánalomra méltóbb, természetes viselkedés az, hogy az ember (és az állat is) arra koncentrál, ami jobban magára vonja a figyelmet, míg a kevésbé figyelemfelkeltő csomagolást szinte észre sem veszi. Nem feltétlenül azért veszi meg, mert a csomagolás alapján jobbnak gondolja, hanem azért, mert odanéz a polcra, lát egy élénk színű, ötletesen csomagolt üdítőt, ami vonzza a tekintetet, és mellette észre sem veszi a sima, egyszínű, tetrapakkos alternatívát.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.14. 16:21:35

Tényleg szépek, de ha jól sejtem, akkor ezek nem mind kaphatók ebben a formában, legalábbis nagy részüknek erősen concept beütése van. Tévednék?

balint632 2011.04.18. 21:32:29

A legtöbbet ismertem, ellenben jó volt újból látni őket. A tejesdoboz a legkirályabb!

stratyap 2011.05.04. 07:41:50

@Varjúdombi mesék: A szerző nem ment bele semmiféle környezetvédelmi vitákba, a cikk nem erről szól. Szerintem ha erre lenne keret, igény és piac bármelyik grafikus nagyon szívesen tervezne környezettudatos csomagolást. (Bár az utóbbi években egyre több ilyet látok.) De hiába tervez az ember újrahasznosítható papírra amíg nincsen szelektív hulladékgyűjtés nem?

A másik dolog, szerintem nem az a lényeg hogy a csomagolás alapján döntsünk a belbecsről, (egyébként egyetértek az előttem szólóval, hogy ez teljesen természetes emberi viselkedés), hanem a belbecs megérdemelné, hogy ne rontsuk le az igénytelen csomagolással...

Még erre a "csicsás" szóra szeretnék reagálni: Éppen az lenne a lényeg, hogy a csomagolások kevésbe "csicsásak" legyenek, és sokkal letisztultabbak, egyediek, használhatóbbak. Bár szerintem mi mást értünk "csicsás" alatt.

kismanoi 2011.10.11. 09:48:08

Tetszetősek, nem véletlenül! Lehet érte több pénzt kérni! Azonban 1 db nem "nyerő nálam", ez pedig az "1%-s tej"! Nem kellenek a kárunkra közzétett ötletek, ez pedig ilyen. Meglátjátok nem soká nálunk is öntenek hozzá egy kis vizet és rögtön 1%-s lesz, persze drága lesz!
Amiről nem esett szó az a használat praktikuma, u.i. nem kell hozzájuk "nyitó"!