HTML

2011.06.14. 11:00

Ilyen lenne a Facebook és Twitter a valós életben

Ez a vírusvideó egy újonnan bemutatott, a Két fiú című angol opera kampányának a része. A Facebookon és Twitteren megszokott akcióink a valós életben elég viccesek lennének. A neten más szabályok működnek, sokkal több a lehetőség. A virtuális világ elég unalmas lenne, ha olyan lenne, mint a valóság.  

forrás:adverblog

 


Szólj hozzá!

2011.06.14. 06:02

Ken szakított Barbie-val

Legalábbis a Greenpeace legújabb videója szerint, amelyben exkluzív interjút látunk Kennel. Ken azért szakít Barbie-val, mert a lánybaba csomagolása kiirtott esőerdőkből készült, ezzel  állatfajok túlélését veszélyeztetve. Ötletes reklám, sajnos a készítő ügynökség nem ismert.

URL: http://www.greenpeace.org/ken

forrás:ibelieveinadv.com


Szólj hozzá!

2011.05.31. 11:00

Friss gyümölcslogók a piacon

A gyümölcslogók nem véletlenül népszerüek: egészséget, frissességet, nyarat, vidámságot, jóságot sugároznak. Az almát a tudással, a narancsot az energiával azonosítják. Köztük van egy magyar munka is, Már Zsolt logója. Nézzünk néhány nagyszerű példát: 


1 komment

2011.05.31. 06:53

Felhőlámpa

Feldobta a reggelem, amikor megláttam ezt a Zhao Liping által tervezett lámpát. Az állólámpa verzió kapcsolózsinórja egy kis esőcsepp. Finom, édes. Remélem, hamarosan gyártják.


1 komment

2011.05.30. 13:51

Mekkora a szád?

Talán a Russian Standard vodkának készített orosz rulett facebook-applikáció mintájára, mindenesetre készült egy újabb rulett a közösségi szájton. Ezúttal lemérhetjük, mekkora a szánk, hogy az alkalmazás aztán kiválassza számunkra a megfelő méretű hamburgert. Miután megosztottad a burgered, minden héten kiválasztanak egyet a szendvicsek közül. Mindenki, akinek a szájmérete illik rá, kap egy kupont a mobiljára, amit - gondolom - le lehet aztán enni.                                                                                                 

 

 

forrás: adsoftheworld


Szólj hozzá!

2011.05.27. 05:36

Antony a barátunk volt

A johannesburgi BBDO könnyfakasztó reklámot készített egy dél-afrikai gyorsétteremnek. A filmben piknikező fiú egy mozdulattal csapja agyon a térdén mászó hangyát. Ám ennek drámai következményei lesznek. Figyelem, emocionális kisfilm következik, elő a zsebkendőkkel! forrás: adsoftheworld


Szólj hozzá!

2011.05.26. 13:11

Ehető út

Egy kicsit öncélúnak érzem ezt a Volkswagen-hirdetést. Az üzenet az, hogy a Golf R zabálja az utat, és ezt az Ogilvy egy megehető újságoldallal próbálja bizonyítani. Az ehető papír ötlete jópofa, de cukorka-hirdetésnek jobban el tudnám képzelni.

forrás:adsoftheworld

 


Szólj hozzá!

2011.05.24. 11:38

A test erejével

Nem elöszőr riogat elhízott testekkel a holland Interbest kültéri médiákat árusító cég. Óriásplakátjukon most egy napról napra folyamatosan vetköző férfit látunk, mellette a fenyegetés: "Minél előbb hirdetsz itt, annál jobb". Amikor már az alsógatyától is megszabadulna, egy rádió-hirdetéssel szabadítnak meg minket a látványtól.

forrás:adsoftheworld


Szólj hozzá!

2011.05.23. 07:30

Egy fotós instrukciói

Meglehetősen abszurd képzeletbeli fotozással mutatja be az argentin Young & Rubicam, milyen kiszolgátatott és lehetetlen helyzetben vannak a menekültek, a világ bármely területén. A fotós folyamatosan próbálja elszomorítani a kisfiút, hogy a képek hitelesnek tünjenek. Míg egy magazinfotózásnál természetes, hogy a fotós biztatja a modelljét, hogy minnél szexibb legyen, ebben a szituációban ez igencsak bizarr.

A videó itt látható: http://adsoftheworld.com/media/tv/unhcr_photoshoot


Szólj hozzá!

2011.05.19. 09:33

Rend a lelke mindennek - de igaz ez a logókra is?

A graphics.com csinált egy logóösszeállítást olyan logókból, amelyeket tükrözni tudjuk egy képzeletbeli vonal mentén - kivétel talán a Space47. Ezek mind szimmetrikusak, amiért  "korlátoltak" is. Talán éppen ezért van olyan érzésem, hogy egynéhány közülük kifejezetten unalmas. Kíváncsi vagyok, nektek mi a véleményetek...

Kanuhura Pentagram John Rushworth

 

 

 

 

 

 

 

 

Nézzük a többit:


3 komment

2011.05.18. 10:26

Bigámia a Facebookon

Zseniális online kampánnyal rukkolt elő az Axe Tunéziában. Az Axe mindig is azt üzente célcsoportjának, hogy azok a férfiak, akik a dezodort használják, ellenállhatatlanok lesznek. Ebbe az imidzsbe illik ez a kampány is, amelyet az Ogilvy készített: csináltak egy Facebook-alkalmazást, ami lehetővé tette, hogy a pasik a közösségi szájton beírt családi állapotukat megváltoztathassák olyanra, amilyenről álmodtak.

forrás:creativecriminals


Szólj hozzá!

2011.05.16. 07:30

Újrahasznosított óriásplakát

Újragondolta az óriásplakátok funkcióját a svájci DraftFCB ügynökség, amikor a Mini outdoor kampányát tervezte. A Mini azt az üzenetet akarta átadni a fogyasztóknak, hogy szabaduljanak meg a felesleges dolgoktól és figyeljenek a lényegre, ezesetben az autó speciális alakjára. Az ügynökség ezt úgy oldotta meg, hogy az elhasznált régi óriásplakátokból kikaparta az autó alakját.

Itt megnézheted hogyan készítették a plakátokat:


Szólj hozzá!

2011.05.12. 15:03

Drogéria

Ha a gyermeked drogozik, beszélj vele, mielőtt túl messzire megy – ez a szlogenje a Partnership for a Drug-Free America nevű szervezet hirdetésének, melyet a New York-i Publicis ügynökség készített még tavaly év végén. Két verziója is van, a Publicisnél a heroinistákra és a füvezőkre is gondoltak. Az egyik változatban – micsoda meglepetés – egy tű, a másikban egy égő füves cigi leselkedik a lufira, ami ugyebár a gyerek lenne.

forrás:adsoftheworld


Szólj hozzá!

2011.05.09. 17:10

Tandem-alkalmazás leendő szülőknek

A belga Nutricia bébiétel célcsoportja ugyebár a kismamák mellett a terhes nők, ezúttal őket vették célba. Vagyis nemcsak őket, de a párjaikat is, hiszen a cég megrendelésére kifejlesztett iPhone-alkalmazás, a Baby Connection akkor működik igazán, ha ketten használják: a leendő anyuka és apuka. Az applikáció lényege, hogy ha a pár egyik tagja hozzáad valamit (pl. a magzat ultrahang-felvételét), akkor azt a másik is látja. Mi több, a két iPhone-t ún. duál monitoros verzióban is használhatjuk (ahogy az a videón is látható). Az alkalmazás segítségével ráadásul a pasik folyamatosan értesülhetnek párjuk hangulatváltozásairól, illetve információkat kapnak a terhesség minden szakaszáról. A Nutricia azt állítja, hogy ezzel a kis fejlesztéssel akarja a jövőbeni apukákat bevonni a számukra néha „érthetetlen” terhességbe, de a valódi cél nyilván az, hogy ha apa később vásárolni megy, tudja, milyen kaját vegyen a gyereknek.

A bébiételt gyártó cég segítségével a belga férfiak kiprobálhatják mennyire nehéz egy terhességet kihordani. Jól jönne egy ilyen itthon is.

forrás: adverbox


Szólj hozzá!

2011.05.09. 12:02

XXI. századi romantika

Végre egy magyar ötlet, ezúttal a Kirowskitól! A Samsung saját Facebook-csoportjának készítetett egy alkalmazást a Valentin-napra időzítve. Az applikációval a párkapcsolatban élők egyik tagja szerezhetett meglepetést szerelmének: csak annyit kellett tennie, hogy kiválasztott egy időpontot és feltöltötte párjának szánt üzenetét, majd az adott időpontban a Samsung-boltba vitte kedvesét, ahol az összes monitoron a korábban feltöltött üzenet jelent meg.(forrás: adsoftheworld)


Szólj hozzá!

2011.05.06. 15:56

Hogyan temették el Oszama bin Ladent?

Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy az alig egy hete meggyilkolt Oszama bin Laden halála egy reklámban köszönjön vissza - bin Ladent életében is előszeretettel használták reklámcélra. De azt álmomban sem gondoltam volna, hogy az al-Kaida hírhedt figurájával, pontosabban annak amúgy sem teljesen hétköznapi "temetésével" a biztonsági öv fontosságát reklámozzák majd.

A hivatalos sztorit tudjuk: az al-Kaida vezérének holttestét az amerikaiak (miután DNS-mintát vettek tőle) a tengerbe dobták. Mindezt az USA vezetése azzal indokolta, hogy nem szerették volna, ha egy sírhely az iszlamisták kegyhelyévé válik. A valóság azonban egészen más. Mint ahogy ez a reklám is mutatja, Oszama bin Laden egy véletlen balesetnek köszönheti, hogy a tengerben lelte végső nyughelyét.  

(forrás:adsoftheworld)


4 komment · 1 trackback

2011.05.06. 12:44

Ne szenvedj egy társ kezétől!

Elegáns printet készített a JWT London az angol családon belüli erőszak ellenes központnak. A kezek összekulcsolásával iródik ki az üzenet. Társadalmi célú reklámoknál mindig felmerül bennem hogy vajon az a hatékonyabb ha direktbe megmutatjuk a verés nyomait, elborzasztva a nézőt, vagy ez, a szofisztikáltabb út. (Forrás: adsoftheworld.com)


Szólj hozzá!

2011.05.03. 19:27

Közvetlenül azelőtt, hogy tönkremegy a házasságod...

Ciki nézni a Playboy Tv-t? Vagy csak a családtagok és a főnököd előtt kínos? 

A Playboy Tv-t reklámozó printek azt a pillanatot ábrázolják, amikor a szerencsétlen júzert rajtakapják, amint az erotikus tévét nézi, mire ő villámgyorsan el akarja rejteni a tartalmat. A printnek van otthoni és irodai verziója is, nekem az otthoni gép tetszik, ahol az éppen eltűnő kép alól kandikál ki a családi "desktop". Érdekes, hogy nincs headline ezeken a reklámokon. Forrás:adsoftheworld

 


Szólj hozzá!

2011.05.03. 08:02

50 ötletes minimál logó

Lehet egy cégnek nagy, rikító, feltűnő és színes logója, de nekem nagyon bejönnek azok, amelyek egyszerűek, mégis van bennük ötlet. Ez a válogatás azokról a logókról szól, amelyek letisztultságukkal, ötletességükkel mély benyomást kelthetnek a nézőben. Ime:


53 komment

2011.04.30. 08:30

Minden hely számít!

Úgy látszik, nemcsak nálunk probléma a cuccokkal telezsúfolt garázs. A VW printjei erre kínálnak megoldást. Autóikat ugyanis mostantól egy 'Park Assist' elektronikus parkolást segítő rendszerrel szerelték fel. Szóval gyűjtsük bátran a kacatokat továbbra is!

Érdekes megfigyelni, hogy a három különböző autójuknak (Touran, Passat, Tiguan) szóló hirdetéseik abban különböznek egymástól, hogy a garázsok a célcsoporthoz illő holmikkal vannak tele.


Szólj hozzá!

2011.04.27. 09:56

Egy csík tönkreteheti az életed

Még scam-nek is elég bevállalosak a Coimbra ajtózáró printei. Azt mondják egy csík tönkreteheti az életed, és ahogy a nyitva hagyott ajtón belátunk, rajtakapjuk a kokainistát, a női ruhába öltözött férfit és a rablót. A brazil Dim`Canzian`Facci ügynökség scamje.


Szólj hozzá!

2011.04.26. 17:26

Hatásos gerillareklám, olcsón

Gerillareklámot készíteni azért nagy kihívás, mert nehezebb a megrendelő által megadott üzenetre szabni a reklámot, mint egy hagyományos promóció esetén. Ráadásul összetettebb gondolkodásmódot igényel a kitalálója részéről, hiszen nem a már meglévő kereteken belül kell mozogni, hanem át kell értelmezni, máshogyan kell használni bizonyos felületeket.

Az amszterdami N=5 nevű reklámügynökségnek ez sikerült. A megrendelő a Mercedes Benz volt, a fogyasztók felé küldött üzenet pedig az, hogy bizony a Mercedes kisteherautók nem olyan drágák, mint amilyen drágának sokan gondolják. Az amszterdami kollégák feladtak egy kamu Renault kisteherautó hirdetést az egyik online autós szájton, de az eladni kívánt kocsi mellett ott virított egy Mercedes is, pontosan úgy, hogy az oldalán látszódjon az ára. Amikor valaki felhívta a Renault-s hirdetéshez megadott telefonszámot, egy ideges autókereskedő hangját hallotta, aki kiakad, hogy biztos az olcsó Mercedes miatt hívják megint. Ha e-mailt küldtek, hasonló volt a reakció.
Íme a videó:


Szólj hozzá!

2011.04.21. 15:32

Világmárkák színskálája

Érdekes megfigyelést tett a Logoblog egyik szerzője, aki színskála köré helyezte el a világ legismertebb logóit. Arra a következtetésre jutott, hogy a legtöbb közösségi oldalnak kék, a gyorséttermeknek pedig sárga vagy piros színű védjegye van. Nagyon sok üdítőital (például 7up, Mountain Dew) zöldet használ, hogy a lime frissességét érzékeltesse. Persze akadnak a logók között kakukktojások is, már ami a színskálát illeti.

 


Szólj hozzá!

2011.04.21. 08:00

A tökéletes útmutatás

A Viaje útikönyv reklámja szerint ha őket olvasod az utazás előtt, akkor a végén még te fogod útbaigazítani a helybélieket. Egyszerű poén, de nem rossz.

 

 

 

 


Szólj hozzá!

2011.04.15. 07:01

Rohanj át az interneten!

Miközben sokan azt hangoztatják, hogy a flash leáldozóban van, a Magnum jégkrém egy elképesztően jól kidolgozott online flash játékkal állt elő: a viszonylag hosszú, 4-5 perces játékban a hősnő egyik weboldalról rohan át a másikra, miközben kicsi csokigolyócskákat kell elkapnia és a szájtokkal interakcióban van. A játék végig lebilincselő, látványos, grafikailag igényes. Futás mellett vezetünk, repülünk, ugrunk, vetkőzünk stb. Klikk ide és játsz!

Ja, és mindez a svéd Lowe Brindfors ügynökség munkája. Ügyfeleik között találjuk a Magnumon kívül például a Telenort, az Electroluxot, az Ericssont, a Saabot és az Unilevert. Az 1978-ban alakult cég székhelye Stockholm egyik régi villamosmegállójában van. Üzletfilozófiájuk szerint igyekeznek kevésbé konvencionális reklámokat csinálni. Bárhogy is van, ez a Magnum-játék eléggé üt.


Szólj hozzá!