HTML

2011.05.03. 08:02

50 ötletes minimál logó

Lehet egy cégnek nagy, rikító, feltűnő és színes logója, de nekem nagyon bejönnek azok, amelyek egyszerűek, mégis van bennük ötlet. Ez a válogatás azokról a logókról szól, amelyek letisztultságukkal, ötletességükkel mély benyomást kelthetnek a nézőben. Ime:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

forrás: bluefaqs


53 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://facelift.blog.hu/api/trackback/id/tr392870001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.05.03. 17:41:55

Áhhh... szenzációsak :).

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.03. 17:44:34

Elképesztő. Nem győzöm csodálni őket! :-)

Dr.perrycox 2011.05.03. 17:59:48

a kevesebb néha több..

Verbalis Inkontinencia 2011.05.03. 18:04:35

Klassz. A horrorfilmesnél már mosolyogtam.

nevetőharmadik 2011.05.03. 18:47:34

Szinte mind tökéletes, bár a Fence és a Minimum szemkifolyatós :D

iipenwin (törölt) 2011.05.03. 18:53:51

Mindegyik király...köszi a posztot.
A 'Horror films' és a 'Killed' jött be a legjobban.

Utasellátó '68 2011.05.03. 18:55:52

ez is jó, mármint a logoja. bár magyar.

balkanturiszt pont hu

kereplo 2011.05.03. 19:29:55

Befért volna az intimissimi logója is.

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2011.05.03. 19:30:54

Ezek qrva jók ezek. Személyes kedvencem az upside down után a codefish, a foot és a bird - de a többi se rossz.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.03. 19:31:53

Horror films, Helium, Pencil a kedvenceim, de mind ötletes.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.05.03. 20:32:26

Hátulról a negyediket nem értem, amúgy marhajók.

WinG 2011.05.03. 20:44:44

a Heliumban az apró szálló pontocska az i-n nagyon ötletes, de a kedvencem a horror film... baromi jók!

monu 2011.05.03. 21:07:12

Mindegyik jó és némelyik tényleg zseniális, de azt mindenképp észre kell venni, hogy a logó megalkotása a név kitalálásával kezdődik. Legyen a grafikus bármilyen kreatív és tehetséges, ha a cég neve Marika és társa vegyesárú kereskedés Bt. akkor abból nem lesz ötletes logó, mert a magyar logó megrendelő olyan hogy a teljes tevékenységi körét is belevenné legszívesebben, valamint fotót a telephelyről. Meg ha már fizet akkor legalább négy effekt és öt szín kell bele.

muhaddib 2011.05.03. 21:21:39

@monu: Igazad van, de ezek a márkák nem is egyenrangúak "Marika és társa vegyesárú kereskedés Bt."-vel. Ők valószínűleg tényleg a terméküket akarják megkülönböztetni egy jellel, amit felismersz bárhol is látod. Ezért Logo. Amit te mondasz, az a cégér, vagy cégtábla. Az egy kicsit más.

Az állítás elejével viszont egyetértek, egy jó név is kell egy márka elfogadtatásához.

maestro1 2011.05.03. 22:08:48

Többen említettétek a Horrorost, de én pont azt nem értem. Magyarázzátok el pls. A többi mind zseniális.

marklovassy 2011.05.03. 22:14:01

@maestro1: vagy a Baranyok hallgatnakbol.

(Nomeg persze a filmtekercs)

maestro1 2011.05.03. 22:16:22

@marklovassy: köszi, közben nézegettem még hunyorítva, és így beugrott az ijedt fej. A tekercs megvolt persze :)

sakraf8 2011.05.03. 22:21:00

azért az angol hálásabb nyelv ebből a szempontból (is)

PirAnna 2011.05.03. 22:34:07

Nagyon jók, az elsőt viszont nem tudom megfejteni.

marklovassy 2011.05.03. 22:36:09

@maestro1: beugrott vegre, Jason Voorhees maszkja a Pentek 13-bol ami meg nagyon hasonlit :)

magyar ember teli szájjal 2011.05.03. 22:42:10

Jó semmilyen az egész. Persze én nem szakmabeli vagyok.

filmcomm 2011.05.03. 22:50:29

Vajon mennyit kerestek vele?
(10 dollárt, mint a nike logoval?)

filmcomm 2011.05.03. 22:52:58

Máris javítom magam:

"In June 1971, Davidson presented a number of design options to Knight and other BRS executives, and they ultimately selected the mark now known globally as the Swoosh. Davidson submitted a bill for $35 for her work. (In 1983, Knight gave Davidson a gold Swoosh ring and an envelope filled with Nike stock to express his gratitude.)"

Ez már jól hangzik!

monu 2011.05.03. 23:19:10

@muhaddib: Valószínüleg a példám vitt félre, de nézz körül átlagos cégeknél, egyiknek sincs ebben az értelemben vett logója. A cég nevében nagyon gyakran benne van a tevékenység (szavakkal leírva nem a fentiekhez hasonló ötletekkel), nemritkán a cégforma is, amit a megrendelő belepaszíroztat a logóba. (És ez így jelenik meg a weben, a névjegykártyán, levélpapíron.). És nem a cégért vagy cégtáblát mondom, ott valóban helye lenne ezeknek az információknak. Abban igazad van hogy nem egyenrangú, de ezért nem az. Mutass egy magyar közepes vagy kisvállalkozást, aminek a logója megközelíti ezeket színvonalban. Nem mondom hogy lehetetelen, de nem lesz könnyű.

banyika 2011.05.03. 23:50:07

half, illusion, upside down... hatalmasak!

ET-nick 2011.05.04. 01:09:25

@monu:

"A cég nevében nagyon gyakran benne van a tevékenység (szavakkal leírva nem a fentiekhez hasonló ötletekkel)"

Ezért aztán nem is értem, hogy a többség valójában itt mivel is foglalkozhat. Azok a valóban jók ezek közül is, ahol a logo utal a tevékenységi körre is (főleg szavak nélkül beszédes, ahogy jelzed). A többi csak ötletes, vonzó és annyi.

monu 2011.05.04. 01:28:58

@ET-nick: A logónak nem az a dolga hogy abból te megtudj a cégről bármit is. Ha fogod a coca cola, a nike a mercedes, stb logokat , és elvonatkoztatsz az agyadba égett jelentéstartalomtól, akkor nem jelentenek semmit. Viszont olyan egyszerűek, jók stb., hogy könnyen beleégtek az agyadba, és rögtön tudod mi micsoda, és társítod hozzá az igényt amit a cég marketingosztálya ültetett el beléd kiválóan (persze az is segít ha a termék jó, de ez egyre kevésbé fontos). Mint Pavlov kutyája, nem vagy éhes, de a csengőszó miatt kajálni akarsz. A sokszavas esetlen logók sose juttatják el a cégüket erre a szintre, mert sose fogod elolvasni, megjegyezni, és főleg nem ébred benned vásárlási kedv a "Hottentotta és társa csavar és péksütemény kis és nagykereskedés ugyanitt nagyon szép angórapulóverek Kft." tipusú cégek szolgáltatásai iránt. De mint te is mondtad ezek a fentiek vonzóak, kiváncsivá tesznek, kikövetelik a maguk kis idejét amíg megfejted őket, jó esetben elmosolyodsz a vizuális gegen, aztán már nemcsak elviseled a ruhádon, de pénzt adsz érte hogy viselhesd.

muhaddib 2011.05.04. 04:51:07

@monu: Ennek is megvan a magyar sajátossága. A magyar cégnevek általában azért ilyen hosszúak, mert törvény kötelez rá, hogy a névben utalj a "foglalkozási körre". Az, hogy egy cég felvesz egy ún. Logo nevet is azért külön pénzeket kell fizetni, és ezt itthon sokan nem teszik, hisz nincs érdekükben. Pl. Tesco Global Áruházak Zrt. - TESCO.

Magyar viszonylatban a hasonló bevételi kategóriájú cégek általában már nem közép vállalkozások, inkább nagyvállalatok, kereskedelmi láncok, hisz ami Amerikában évi 10-100 millió dollár az itthon 2-20 milliárd éves forgalom. Kevés középvállalkozásnak van ekkora forgalma.

Kurt S. Earp 2011.05.04. 06:23:52

Tökéletesek. Le a kalappal. Nem is tudnám hirtelen megmondani, melyik tetszik a legjobban. Az összes.

Steve the Great 2011.05.04. 07:45:46

@ET-nick: Én egyébként arról se vagyok meggyőződve, hogy itt mindegyik logo konkrét céghez tartozik. Lehet, hogy némelyik csak a dizájner kreativitását mutatja be.
De mindegyik nagyon ötletes..

magyar bucó 2011.05.04. 08:07:50

Ezek egyáltalán létező cégek?
Eléggé úgy néz ki, hogy a kreatívnak agymenése volt.

monu 2011.05.04. 08:11:25

@muhaddib: Egyetértek, ez így van. Bár Viszont a "logó-név" nem olyan nagy összeg, nekem is van, egyszeri alkalommal pár tízezer forint. Én pont arról győzködök mindenkit, hogy ez igenis érdekében áll, élni kéne ezzel a lehetőséggel, valamint az ügyfélnek hagyni kéne némi szabadságot a tervezőnek. Valaki írta hogy ezek nem konkrét logók, nem lehetetlen, de ez pont azt igazolja, hogy akkor lesz érdekes, ha a szakemberre van bízva.

magyar bucó 2011.05.04. 08:59:18

@monu: Főleg, ha a cégnevet is a "szakember" választja. ,
Mert a Binzberger és Szentgyörgyi Szállítmányozási Kft nevére kicsit nehezebb egy jó logót összehozni

monu 2011.05.04. 09:07:19

Pontosan ez az én problémám is.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.05.04. 11:17:21

zömében elég jók.

néhány meg erősen didaktikus.

pl. a walk meg a mooooooooore.

azért szép gyűjtés.

kolesar_k 2011.05.04. 11:41:02

Szépek és ötletesek, a gond az, hogy ezek túlnyomórészt (vagy szinte csak) nem valós cégek nem valós logói. Ez a logókészítés hálás oldala lenne, de nem minden cég szeret ilyen beszélő logókat viselni, sokan nemzetközi stratégia, egyszerűség, könnyű beazonosíthatóság stb alapján választanak arculatot. Persze sok helyen a kreativitás, a kreatív hozzáállás és az erre szánt büdzsé is hiányzik, de ez nem mindenhol szempont. Ott van pl a facebook logója, az egyik leghíresebb logó a világon és mégsincs semmi vicces benne, csak éppen úgy tökéletes ahogy van. A Cuban Council csinálta, akinél igazán nagy híres és szép logókat lehet látni cubancouncil pont kom.

m.m. 2011.05.04. 23:49:28

nem az a lényeg, hogy létező cégek logóit láthatjuk itt, hanem a kreatív gondolat. kicsit lépjünk túl a magyar kukacoskodó mentalitáson.

magyar bucó 2011.05.05. 08:57:38

@m.m.: A kreatív gondolat teremtette a cégneveket, amiből ezeket a kreatív logókat lehetett kreálni. :)
Közük nincs a valós élethelyzetekhez.

ehhh 2011.05.05. 13:02:26

szerintem a Vaionak is helye van ezek között. vagy csak túlságosan ismert a sztorija?

Herr von Kartz 2011.05.15. 00:09:46

"Ott van pl a facebook logója, az egyik leghíresebb logó a világon és mégsincs semmi vicces benne, csak éppen úgy tökéletes ahogy van."

egy nagy büdös lófüttyöt. minden tiszteletem a logódizájnereké, de a facebook szerintem a lehető legrosszabb példa. ma statisztikailag minden tizedik embernek van facebook adatlapja. a penetráció miatt olyan ismert az a logó is. lehetne egy akármiylen tetszőgeles egyév f betű, vagy bármi más, akkor meg az lenne a hibátlan és tökéletes.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu